onsdag 4 december 2013

4 december

EN

/beatet dunkar framåt genom kroppen
får ryggraden att
svaja
som en mast/


ANNAN

/plötsligt:
fingrarna som greppar runt min hand
bara smälter in i den
brusande teveskärmshuden
som en välkommen
ny sena/

VERKLIGHET

/jag har på mig de där
gympaskorna 

som jag skämdes så jävla mycket för i högstadiet

de är fortfarande fula
det är bara det att jag ger fan i det nu
när syntettyget dunkar i rött, vitt, grönt
de är bra att dansa i/

ÄR

/utomhus i sammetsmörkret och stjäl ett enda
sidenlent cigarettögonblick

från de bultande tillsammanssvettande sirenljusen
från de varma lysande
gåtfulla tecknen
dansarna gör med sina
signalhöjda armar/


MÖJLIG
 

/när vi går har regnet börjat
strila nedför fönstrena på lidl
där de fårade kassörskorna
redan suttit i timmar

(för dem är det mitt på dagen
för oss slutet på natten)

din mascara rinner i regnet;
mitt leende är inte som mascara
det kan inte sköljas bort
när det liksom
fastnat
bortom alla fysiska drag 
som ett tecken i en inbränd datorskärm/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar